lördag 30 juni 2012

Tycker att B är en fin bokstav :-)

Idag kom det efterlängtade resultatet av Spajks omröntgen!
Han är ju tidigare röntgad med C, men veterinären som röntgade sa att hon var säkert på att det inte var nå fel denna gång, och hon hade rätt :-)
Nu har han officiellt B- höfter och därmed friröntgad!!! Så himla skönt!!
Skönt för oss och inte minst för Maria som nu har en helfri kull!
Liiiiiiiite coolt tycker jag det är att blogga från mobilen även om det inte blir några jättelånga inlägg!


2 kommentarer:

  1. Underbart. GRATTIS :D Nu är det bara att köra ju! :)

    SvaraRadera
  2. Kul att höra! Rover röntgades ju också med C på en höft först men jag valde att röntga om, dels för att det är väldigt ovanligt med höftledsfel på kortisar(alla hans åtta helsyskon är röntgade med A som resultat), dels för att det var så himla hattigt där jag röntgade honom första gången. Massa stress, bara assistenter som tog bilder, hundar som låg sederade och väntade på sin tur och efter sjunde(!) plåten så tyckte veterinären som satt i ett annat rum att "den får duga".

    Andra gången åkte jag till Audell; han sa på en gång att Rover var svårröntgad för att han är lite, lite sned i ryggen så en höft kommer alltid att se sämre ut. Han sa dock också att Rover hade helt normala colliehöfter och att han nästan kunde garantera att resultatet skulle bli bättre om jag skickade in till SKK igen - och han hade ju rätt. Det är väldigt synd att resultaten varierar, förhoppningsvis blir det bättre om man börjar använda HD-index inom alla raser.

    SvaraRadera