tisdag 16 oktober 2012

Äntligen kommer filmen!

Nu hoppas vi det funkar!
 
 
Jag tror det funkar att klicka på filmen så blir det helskärm....det är filmat med vår lilla kamera och i ett trist regnande, så håll tillgodo!
 
Jag har också uppdaterat hemsidan med både film och protokollet, kika här!
 
Jag är så sjukt nöjd med hans MT, framförallt på första delen! Men på andra delen är han ju socialt säker och han skapar minnesbilder, jag gillar minnesbilder, det gäller bara att ge han "rätt" minnesbilder! Han har ett visst mått av aggressivitet, men vem vill gå genom livet from som ett lamm??
 
Sen trodde jag att han skulle vara mer nyfiken, jag trodde han skulle gå fram själv i flera situationer, men som kloka uppfödaren Maria sa, när han inte blir så berörd av att det flyger upp en overall, varför ska han då gå fram? Iof så är det väl bra att ha en hund som är "på" och vill fram, men jag vill faktiskt att han ska tänka lite innan han agerar!? Nu är jag ju som sagt låååångt ifrån nån expert på mentalitet, men det är min lilla amatöranalys :)
 
Spajk är en heeeelt fantastisk hund, oavsett var kryssen sitter! I min värld är han en bra kelpie, tillgänglig och med en kampvilja som räcker och blir över!  Eller jag vet ju inte om han är en bra kelpie, men han är precis det jag letade efter!
 
Tjingeling på er!

1 kommentar:

  1. Hundidiot som jag är så sitter jag och tittar på filmen. Jättekul att se.
    Men var matte kissnödig när kälken kom ;-)
    /Marma Fia

    SvaraRadera