lördag 23 februari 2013

Fånigt stolt matte :)

Världens bästa Spajk!!
 
I torsdags hade Nedansiljans brukshundklubb årsmöte, inte nog med att jag blivit vald till ordförande, jag gick också hem med ett gäng pokaler :)
 
Vi har ju verkligen haft ett underbart år jag och Spajk! Tränat och tävlat som aldrig förr och det gav ju resultat, årets lydnadshund, årets brukshund och årets NBK-hund!!!
 
I år var det dessutom rekordmånga som skickat in resultat och då känns det ju extra bra förståss.
Kul att så många ekipage i klubben är ute och tävlar och visar upp sig! Roligt också att det är så många olika raser, två i årets lydnadshund var en korthårscollie, tvåa i årets hund var en beagle. En klubb med bredd!
 
Årets lydnadshund är ju bara baserat på lydnadsresultaten, vi har ju startat i  lydnadsklass 1, 2 & 3 och dessutom förstapris i samtliga klasser.
 
Årets brukshund är ju baserat på bruksresultat, startat lägrespår med en uppflyttning, startat lägre bevakning med en uppflytt! Å sen några godkända resultat.

 
Årets hund är typ allroundhund, där man ska ha startat minst två discipliner + övriga meriter, korning, röntgen, TJH(FM) osv. räknas.
 
Vi kom dessutom 5:a i årets utställningshund :)

 
Priserna består av ett vandringspris + ett pris du får behålla hemma, så det är de tre små pokalerna vi får behålla hemma.

En tjusig samling :)

 
Dizni och jag har ju erövrat årets NBK-hund 2008, å nu då Spajk och jag!
 
Jag tror inte Spajk och jag kommer nå så många framgångar något mer år,
så jag gläds lite extra nu i år....  
 
Det är ju inga officiella meriter, men kul är det.
 
Han är verkligen bäst min lilla Spajk :)

För jag anser inte att det är min förtjänst, för utan en hund som Spajk hade vi inte presterat alls!!
 
På återseende!  

1 kommentar: