måndag 16 juni 2014

Lite bevakningsbilder!

Tro det eller ej, men vi har faktiskt tränat bevakning! Något vi typ aldrig gör..... Den huvudsakliga anledningen är att jag inte har någon att träna med! 

Sist jag tränade bevakning var nog v. 31 förra året!? Liiiite pinsamt att erkänna, som hundbefäl borde jag kanske träna lite oftare, men vi kör ju en hel del annat och hittills har vi klarat oss ganska bra även utan kontinuerlig bevakningsträning. 

Men nu i veckan lyckades jag locka med Nicklas ut i skogen, det är så skönt att träna med någon man känner utan och innan, vi förstår varandra och det flyter så himla bra! 


Jag bad han dessutom att fota lite, en bonus! 

Lite skryt.....jag tycker Spajk är så underbar att jobba med på patrullstigen, han har ett bra driv framåt, men kollar av varje sida och går liksom zickzack över stigen och ser ut att vara uppmärksam hela tiden, jag jämför med fröken D som liksom "lunkar" fram på stigen och hon ser liksom lite nonchalant ut! Kanske Spajk och jag är mer lika????  

"Finns det några busar i skogen?"


Jag försöker "lura" Spajk genom att sätta mig åt motsatt håll... det funkade inte, han var heeeelt säker på att ljudet kom från vänster! Nu är det inte "rätt" ljud, utan detta kommer från en ridskola typ 300 meter bort så han har inte riktigt fäst i ljudet, när han har en riktig markering så är det inget slack på kopplet!  


Hmmm, sandmonstret Spajk... Han tokrullade sig i sanden och riktigt gnodde in sanden i pälsen.... 

Nicklas hittade en ekorre :) Spajk såg den också....GISSA om han ville jaga??????? 

Jag övade platsliggning med störning! 


Vi övade också spårupptag, förra tävlingen slutade ju med ett bakspår, vilket kostade oss både vinst, cert och ett brukschampionat!! Så nu är det S L U T på bakspår.... 

Snälla Nicklas hade lagt några upptag och vi skulle prova att bara släppa kontrollen och låta honom välja, utan att jag var där och störde. Det funkade klockrent! 4 av 5 åt rätt håll! Superbra! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar