söndag 3 mars 2013

Blandad hundträning!

Ja, dagarna rusar iväg, jag började sportlovet med att vara sjuk :(
Ont i halsen och snorig!! Inte riktigt det jag planerat....
näsan rinner fortfarande och jag är inte helt 100!
 
Men i onsdags var det dax för den efterlängtade träningsdagen med Fia från Vickulas! Vi var ett gäng entusiastiska hundägare som träffades och blev granskade av Fia.
 
Jag hade valt momenten framåtsändande och skall. Framåtsändandet trodde jag vi kommit en bit på, men icke :( Fia tyckte jag gått på tok för fort fram, så jag fick backa bandet... Nu gäller det att tänka till på vad jag vill ha, för Spajk är en smart hund, har jag sagt att han ska GÅ så ska han det, inte trav eller pass, utan just GÅÅÅÅÅ..... Jag har släppt lite på kriterierna och tillåtit lite halvtrav, inte okej! Så under Fia´s kritiska ögon fick vi backa och öva just på att gåååååå.
 
Framåtsändandet är kul att köra, å det har väl säkert gjort att jag gått för fort fram :(
 
Vi tittade på skall också, där har jag knappt ens börjat, men Fia gav bra tips som Spajk svarade bra på! Han har ett fint skall så det är bara att köra på.
 
Han förstod att han ska fortsätta att skälla tills belöningen kommer, ju mer passiv jag blir dessto mer ska han skälla!
 
Tack till Britt som tog lite kort under dagen!
 
 
 
 
 
Han är rolig att jobba med, mitt lilla lyckopiller :)
 
 
Här, peppar peppar, ser det ju ut som att han faktiskt går :) Alltid något!
 
 
Camilla filmade också, men jag har inte hunnit redigera filmen än, men det kommer!
 
Jag har lite film som jag på skoj redigerade när jag var hemma och sjuk.
 
 
Det är ingen jättebra lydnad, men det är lite kul att klippa i filmen, sen är det lite svårt när jag oftast tränar själv, då får det bli filmning med stativ och då står ju liksom stativet stilla.... Så då hamnar vi ibland lite långt ifrån kameran....
 
I fredags var jag iväg till ridhuset, inte lika fint som körhallen, men det duger fint. Det har blivit en bra fredagsrutin, sluta jobba, hem och hämta hundarna och åka till ridhuset, då hinner jag träna typ en timme innan ridklubbens lektioner börjar. En bra avslutning på arbetsveckan!
 
Förhoppningsvis blir det snart barmark så vi kan vara ute, men än så länge är vi förpassade till ridhus, jag är inte alls förtjust i att träna ute nu när underlaget är typ is :( Jag kan inte gå på nå vettigt sätt å då blir Spajk alldelles knäpp han också!
 
Som ni kanske ser så har bloggen fått lite nya gadget´s till vänster? En direktlänk till kontot på youtube, sen har jag satt etiketter på alla inlägg så det går snabbt att hitta. Sen kan ni också anmäla så ni får mail med nya inlägg, bra va???
 
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar