måndag 8 april 2013

Länge sen!

Ja, nu var det sannerligen länge sen.... Men strunt samma! Har inte riktigt haft tid att blogga... Har ju numer delat fokus på hundträning och egen fysträning, det ena utesluter ju inte det andra men vädret har inte direkt inbjudit till hundträning heller, så dom har vackert fått följa med på fysrundor och är rätt nöjda med tillvaron!

Att jobba heltid + resa till och från jobbet tar ju större delen av dagen, att sen vara engagerad ordförande i lokalklubb, hålla tävlingssekreterarkurs, vara hundbefäl på ett kompani, sköta hus/hem och träna både mig själv och hundarna gör ju att dygnets timmar ibland är för få!? Men jag ångrar inte en sekund att jag tackat ja till något av mina uppdrag, jag är och förblir en föreningsmänniska! Jag har sagt det förut, men det tål att upprepas.... Det bemötande och engagemang jag förväntar mig hos andra klubbar där jag tävlar måste vi erbjuda de tävlande som kommer till oss... enkel logik!

Nåväl, jag bjuder på lite bilder från underbara påskdagar i småland!
Jag had väntat mig att "möta våren" med blåsippor och tussilago.... jo tjena!? Bilderna talar ju sitt tydliga språk!

Fina Dizni!!

Fullt ös medvetslös!


Spillevinken Spajk!

Å så denna beryktade snövaran.... Jag FATTAR inte vad som är så himla roligt att liksom kasta sig ner på rygg och åla sig fram i snön???


Även om Spajk är fin så är det något visst med en vacker rottweiler....


Det är svårt att fånga Spajk i farten, han blir gärna lite suddig ;)

En helt underbar bild på Axel och Spajk <3 p="">
 
Bilden efter denna ligger dom och had dragkamp med pipisen.... så underbart med barn och hund som respekterar varandra!

Men kasta dåååååååå!!!!

jihuuuuu!
 
Det skulle aldrig falla Spajk in att "sno" den av Axel, han väntar så snällt tills han kastar och han är så försiktig i sin lek med barn, oss kan han ju buffla på rätt rejält men inte med kidsen.

Vi gungar!

Charmtrollet Axel!

Å så lite rutschekana..... Full fart upp i lekställningen....

Mot kanan......


Å swisch nedför kanan.....
 
Han gick upp helt frivilligt, och åkte ner helt frivilligt, inte bara en gång utan x antal gånger, knäpphunden!

 
Fröken D passade ju på att fylla år när vi var i Småland, så vi gjorde såklart hundtårta :)

 
 
Jag har fler bilder, men blogger ville inte ha fler i inlägget :( Så håll tillgodo!
 
Vi har annars dragit igång träningen inför tävlingssäsongen! Nu jäklar ska han bli elithund inte bara i lydnad :) Jag är som sagt rätt usel på att träna såhär på mellansäsonger, jag hatar att träna när det är halt, jag gillar inte massa bylsiga kläder, jag vill träna med tunna handskar inte tjocka tumvantar.... ja listan kan göras lång! Dessutom så jobbar jag ju alla dagar och då är det dessutom mörkt när jag kommer hem. Helgerna går ju åt till allt annat än egen hundträning, men som sagt, föreningslivet ger mig energi!
 
Vi har iaf hunnit två rejäla och genomtänkta lydnadspass, fokus ligger helt på brukset i vår och sommar, lydnadslydnad kan vi köra i vinter! Om nu bara all eländig snö ville försvinna så det går att spåra, nu har ju Spajk bra fys så han orkar nog rent kroppsligt, det är bara lilla kelpiehjärnan som ska orka också! Men vi jobbar på det också!
 
 
Vi får väl se om inläggen duggar tätare nu!? Kanske, kanske inte!!


1 kommentar:

  1. Tror stenhårt på att ni blir elitisar i brukset i år :D Kör hårt!

    SvaraRadera