lördag 25 januari 2014

Lite sökbilder!

Igår var det dax för sök! Kul som vanligt! Vi är ett gott gäng med högt i tak, vi ställer upp för varandra och ger verkligen järnet på varje hund, precis som det ska vara! 

Det var lite tråkigt väder, mulet och blåsigt, men jag tog kameran med ändå och några bilder blev det! 

KORAD   SeUCH  LP2  SE V-13 Vickulas To Do
En tjusig radda titlar! 

Fort går det i skogen när han far fram! 


Påvis - Fort ska det gå!!!

Transport ut till stigen, fin lydnad! 

Som i all hundträning är det en fingertoppskänsla för dagsform och vilka krav det går att ställa, Yoda fick igår köra lösrulle, funkade kanonbra! 


Tommy var snäll och fotade mig och Spajk! Jag frös som en tok, så jag ser ju minst sagt bister ut, men jag var inte arg :) 

Vi skojjar ibland om att Spajk ser ut som en surikat när han fäller öronen bakåt och igår var dom slickade bakåt! Fast söt är han ändå! 

Han gillar verkligen sök, han blir alldelles tossig när det är hans tur och hoppar och far omkring. Nu gillar han iof ALLT vi gör, han blir lika tossig när spårselen/koner/klicker/apporter kommer fram. Enda han inte gillar är väl klotången, men med lite mutor så är det helt okej att klippa klor också! Det fina i kråksången är att han kan ligga tyst och lugnt i bilen och vänta på sin tur, skönt! Han ljudar så gott som aldrig i arbete, han kan ljuda lite när han träffar nån av sina "tjejer" Cleo eller Kiri, då sitter han och gnäller lite och svansen går som en elvisp, sötnöten! 


En rätt okej transport, jag försöker få tänket "om-jag-bara-håller-mig-här-får-jag-snart-springa"

Ja, jo, sådär jättesnygg är han väl inte jämt ;) 

KORAD  TJH(PRTL)  SeUCH  RLN N Meringas Isengrim 

Jag tittar på rutan och Spajk får vackert vänta på sin tur! 

Igår körde vi fokus på markeringar, inte trampa på figuranterna utan bara backa och skälla. Figuranterna belönade själva och han fick springa lite med nya fina leksakerna. Han gillade dom skarpt! 

Lite lek på stigen! 

Här har han hittat Tuttan och får leka lite med henne. 

På väg in till stigen med figuranten. 


Här kommer två bilder ur vår träningsdagbok, det är så nyttigt att skriva lite, då kommer man ihåg och slipper gissa vad man gjorde sist, det är också lätt att se om mn hamnar i ett mönster och tränar på samma sätt flera veckor utan att det ger resultat. Jag har också gått tillbaka och tittat och gjort "felsökning" när vi hade lite knas med våra spår. Då var det skönt att ha både skisser och text attt gå tillbaka till.



Ikväll väntar lite lydnadsträning i körhallen, hoppas på samma fina känsla som förra söndagen! 

På återseende! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar