måndag 14 april 2014

Bilder!

Här kommer ett inlägg jag skrivit på flera dagar!? Men nu äntligen är det klart :) 

I söndags (alltså förra söndagen!) ledsnade jag på att vara inne och hålla mig "i stillhet" så jag bestämde att en lugn promenad i skogen skulle göra gott både för kropp och själ! 

Jag hade kameran med och det blev några bilder som blev okej! 

Fullt ös medvetslös!!!

Fina fina Spajken! 

Å så kommer en världspremiär!!! 
Tadaaa! 
Mitt första foto på ett vilt djur! Nåväl att grodan höll sig ganska så stilla, men ändock! Jag som är vansinnigt rädd för ormar vågade mig på att fota en groda, bra jobbat! Grodan var ungefär lika stor som Dizni´s tass, så jag höll mig ändå på behörigt avstånd! 


Jag tränar och övar på att ställa kameran i rätt lägen för att få dendär knivskarpa bilden med skärpa på rätt ställe.... 

Jag brukar "finta" hundarna i skogen, göra lite oväntade stigval och det tar inte många sekunder innan hundarna upptäcker att jag är "borta" :) Dizni genade genom skogen medans Spajk kom farande på stigen! Fort fort fort, ju fortare ju bättre! 

Spajk har många olika "ansikten" varav några är riktigt fula medans några är söta som socker! 

Å vackra fina Dizni, det ÄR något särskilt med rottisar..... Jag kommer aldrig mer ha någon, men deras pondus och utstrålning är ju något alldelles särskilt! 

Så ståtlig! 

Inte tror man väl att hon nyss fyllt 8 år? Hon börjar bli grå om nosen, men om man jämför med Spajk så har hon knappt några grå strån alls ;) 


Även Dizni var fylld av vårkänslor och for omkring i skogen som en tok! 

Å så en bild som några av er säkert redan sett, jag la ut den på facebook. 
Tänk hur facebook har förändrat detta med bloggen? Förut var ju bloggen enda vägen "ut" för att berätta om vardagen och visa bilder, nu går nästan allt sådant via facebook.... Men jag har några trogna läsare, så jag fortsätter att lägga ut bilder och text här! 

Intensiv blick! Å en ganska grå nos..... 

Vacker blick, och en INTE så grå nos, om än lite grusig! 


Å så lite bilder från KU (kompetensutveckling hund) alltid kul att träffa hundförarna, dom är så energiska och pigga på upptåg! 

Spajk fick "provåka" i nya fordonet med en bur som sitter hööööögt upp! Så det finns en liten bräda att kliva på, det fodras lite träning, men det går plättlätt! Det är behändigt med en liten lätt hund! 

Fast väl uppe i buren såg ju Spajk allt annat än nöjd ut..... 


Här finns ännu ett inlägg om vår KU skrivet av Anne-Marie med Eros!  

Ja, det var allt för nu, men snart kommer det ett nytt inlägg, så håll tillgodo! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar