tisdag 22 april 2014

Kennelträff - Påsk - Bilder

Årets kennelträff blev "som vanligt" en succé! Vilka valpköpare Maria och Anders har! Alla delar så frikostigt med sig av tips och råd, alla utifrån sina erfarenheter. Lotta Hagström var inhyrd som instruktör och det var en mycket positiv bekantskap! Så sympatisk och ödmjuk och mötte alla utifrån sin ståndpunkt i träning. Det är alltid kul att träffa nya människor som ser saker med nya ögon. Jag bad om hjälp med våra svängar i fria följet och jag fick finfina tips som gett synbara resultat, kul! Vi tittade lite på vittringen också, likaså där, finfina tips som gett bra respons från Spajkens sida. 

Lotta sa en del mycket fina saker om Spajk, jag blir glad inombords av att höra det och ska komma ihåg dom orden när det inte gått bra!! Känns skönt att jag lyckats förvalta ett bra valpämne på ett schysst sätt :) 

Sen kom ju då påsken, som tillbringades i Småland, som sig traditionen bör. Många födelsedagar att fira, pappa, systerdottern Tuva, systersonen Axel, svågern Lars och inte minst Dizni! 

Inte en enda bild tog jag på något av födelsedagsbarnen!? En enda sväng fick kameran följa med ut på promenad, så håll tillgodo!  

Snygg-Nicklas! 


Herren på täppan - alias stengeten Spajk! 


Det är en häftig promenad på 4 km, först går man en låååååång raksträcka som är ett gammalt järnvägsspår från tiden då man bröt torv, bakom Spajk ser man lite hur långt det är, då har vi ändå gått halvvägs! 

Mannen och hans hund.... Tänk om hon alltid kunde gå så fint?? 

The flying kelpie - alias Spajk! 
Snygg-Spajk! 

Vi lyckades skrämma fart även på Dizni! 


*skall*

Här är en bit av "torvmossen", när jag var liten cirkulerade såklart ett gäng rykten om att om man gick ut där så sjönk man och kom aldrig upp igen.... För att inte prata om alla lik som var dumpade i mossen....!?   

En ganska exotisk vy för att vara Småland! 

En spång ut till en halv-ö där det finns en hel massa utgrävningar från medeltiden. Jag googlade och hittade en rapport från utgrävningarna, spännande läsning! Klicka här för att läsa.  


Nicklas och Spajk smyger på Dizni! 

Lite posering i det fina vädret. 

Ett försök till posering.... Dizni-mest-självupptagen-i-hela-världen poserar världsvant, lite värre med dom två figurerna i bakgrunden!? 

Nåväl, tillslut blev resultatet acceptabelt.... sålänge man inte tittar på Dizni´s tand som så vackert tittar ut.... 

Å så var vi där igen.... just röran INNAN bilden ska tas.... 

Lite larv och fjant.... 


Jag skulle gömma mig, men Spajk "lyckades" hitta mig, föga förvånande!?

Promenaden börjar som sagt med en torvmosse, och avslutas med småländska typiska betesmark. 


Spajk på väg mot nya utmaningar! 

Det var en härlig helg med massor med trevligt umgänge! Och inte minst en försmak på våren, det var underbart varmt och härligt!  

Ja, det var allt för nu. Vi tränar ganska målmedvetet just nu, tävlingssäsongen närmar sig med stormsteg! Spännande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar