söndag 16 juni 2013

Spajk´s födelsedag!

 
Tänk, så liten och oskyldig :)
 
Å nu så stor och ståtlig :)
 
 
Jag hittade ingen riktigt bra bild, men han har iaf blivit liiiite större :)  
 
Spajk firade alltså sin treårsdag i lördags, finaste bästaste Spajk!
 
Vi firade med att vara på lydnadskurs med Emelie på Bruksviljans kennel. Alltid kul med nya friska ögon och nya tips!
 
Vi hade sällskap av bl.a. Elin och Kiri, Kiri är en jättemysig cattledog!
 
Spajk är bara liiiite kär i Kiri :)

 
Elin o jag ska köra lite bevakning framöver, kul! Vi behöver verkligen komma igång igen, vi har vilat alltför länge från bevakningen nu.
 
Fina Dizni fick såklart vara med, hon höll ställningarna vid fikabordet :)
 
 
Träningen då? Jo, många goda fina tips! Framförallt positiva kommentarer, det är bara att jag ska lära mig lyssna på dom.....
 
Jag hade, som ni märker, kameran med mig, tack till alla som fotade!!! Jag håller som bäst på att maila bilder till er som var med, Ida, Karin, Elin får bilder via mail. Jenny får via Camilla och Monica via Ingo, bra va???
 
iaf, några bilder ska jag visa, att se bilder på sig själv är ju sällan kul, även om det i mitt fall är roligare nu än för 13 kilo sedan ;) Men om jag tittar på bilderna så borde det väck x antal kilo till..... Men strunta i dom och focusera på det fina i bilderna, nämligen Spajk :)
 
 En del bilder tycker jag visar det jag försökte förklara i ord inått inlägg, just glädjen i att samarbete, när Spajk visar att det är "vi" som jobbar tillsammans!

 
 Belööööööööning!
Vi har övat inkallning med läggande, "ska bara" fixa lite inför tävling :)


"Vad sa du matte???????"


Jag tycker fortfarande att vårt fria följ har ett antal förbättringspunkter, men på vissa bilder ser det bra ut! Eller???????? Framförallt gillar jag hans viftande svans :)


Gillar hans blick <3 p="">

Fotgående med lite störning! Jag tar rätt långa steg?! Jaja, det verkar ju funka ändå...

Ett konstigt perspektiv, lite sådär snett bakifrån, men fin är han :)


Jag borde beskurit bilderna....men orkade inte det riktigt nu, så ni får vackert hålla tillgodo!


Alltså, jag måste säga att jag blir glad när jag ser hur glad Spajk ser ut!
 
Vi kikade bl.a. på apporteringar, å vad som helst kan ju hända på tävling, men att träna på en apport som går sönder när den landar kanske är lite att överdriva? Jag skulle nog å det bestämdaste säga att detta är "tekniskt fel".... Men varför inte testa??
 

Här har han tagit upp den en gång, men släppte den igen då han knappt fick in käkarna mellan "klossarna" som normalt sitter på kanterna....

Men har matte sagt apport så är det apport som gäller, så vad gör man inte? Jo, man löser problemet! Vi skrattade gott :)
 
Vi fortsatte att titta på apportering, körde hopp/apport, fast med träapport!  

 
Lite lågt hinder, men fin är han, bästaste Spajken!
 
Som sagt, vi har en del att träna på innan tävling, men vi har iaf börjat!
 
Idag, söndag var vi på utställning i Avesta, jag hade såklart hoppats på att knipa sista certet.... Men icke sa nicke, vi åkte ut så det sjöng om det med ett VG!?!???? Jaja, det är bara att ta nya tag! Det som gläder mig är att Spajk sköter sig exemplariskt på en utställningsplats, hur cool som helst och ligger lugnt och fint och väntar på sin tur, inga problem vid vaccinationskontroll eller kö.
 
Nu väntar som sagt en rejäl satsning på lydnadslydnad innan tävling!
Ska det gå åt skogen ska det göra det med stil, det är ju vårt motto, så att satsa 100% och hoppas det går vägen är vår melodi :)
 
På återseende, tjingeling!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar