lördag 10 augusti 2013

En vanlig fredagkväll!

Ja, eller kanske inte en vanlig fredag, men trevlig!
 
Nicklas hade konfirmation och jobbade så jag packade in hundarna i bilen och åkte till klubben och tränade lite.
 
Det gick väl sådär.... Vi laddar ju för nästa helg då vi gör vår debut i elitklass bevakning!! Det är en hel del att slipa på i lydnadsbitarna, men herregud, tuta o kör! Friskt vågat hälften vunnet!
 
Vi avslutade med att köra lite agility, det är kuuuuul säger Spajk men jag känner mig sååååå långsam och alltid på fel plats, men om veckan hade 10 dagar och dygnet många fler timmar skulle jag lätt köra agility också!
 
Vi nötte och då menar jag verkligen nötte jag framåtsändande.... HERREGUD hur svårt ska det vara? Jag har berättat för han tusen gånger att han ska
1. Gå fot,
2. Springa rakt fram i 15 meter/9 galoppsprång,
3. Sakta av till skritt,
4. GÅ genom gruppen,
5. Fortsätta gå rakt fram,
6. Komma som ett skott när jag ropar,
7. Gå fot
Sen vända och göra alltihopa igen?? Hur svårt ska det vara att fatta? Jag har visat, övat och prövat men nja... han gör alla saker, men det är lite olika ordning på när han gör det!? Jaja, vi fortsätter väl att öva....

Men roligt har vi :) Vilket ju är huvudsaken!  
 

Vi övar kontaktfält!
Det är tydligen viktigt i agility, så det är väl en bra början!?  

Jaha matte, ska jag gå zick-zack mellan dom gula pinnarna!???? DET kunde du ju bara sagt från början, jag är inte DUM....

Typ så kändes det, jag hade klickat och visat med händerna hur han skulle göra, han tittade på mig som om jagkom från yttre rymden men när jag helt enkelt bara stod stilla så var det visst jätteenkelt?!???
 
När vi hade kört några gånger gick han hela slalomen utan avbrott! Duktig liten Spik, ja, vi vinner ju inga tidstävlingar men vi kör inte bil i 120 km/h första gången vi kör bil heller ;)
 
Efter träningen tog jag hundarna på promenad i skogen, det var svalt och skönt och vi gick över stock och sten. Balsam för själen!
 
Fina fröken D gör sitt favorittrick, att hoppa upp på stubbar!
Fina fina Dizni!
 
 
Spajk kan också! Liiiite trångt blir det ju förståss! 
 
Men maaaaaatte, jag står ju NÄSTAN på stubben jue? Dumma Spajk tar ju all plats???
 
Titta matte, det var en stubbe här inne också? Tittut  :)

 

 
Precis bredvid klubben ligger en terränghoppningsbana, perfekt för lite balansträning!
 
Ameeeeen matte, det var faktiskt inge kul att ligga här :(
 
Men såååååå söt!
 
Titta matte!
 
Jo, alla bilder blir ju inte bra :) Men vi har spaning åt alla håll kan man säga!
 
 
 
Ja, man har inte roligare än man gör sig.....
 
Fina Dizni!
 
Det var alldelles tyst i skogen och solen sjönk bakom träden, jag tänkte för mig själv när jag gick där "hade jag inte redan varit religiös hade jag blivit det av en kväll som denna"

Tjing o tack för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar