söndag 7 september 2014

Säffle!

Ja, i Säffle var vi för en månad sedan.... Men att sitta inne och blogga känns ibland inte så motiverande, även om jag själv tycker det är jättekul när jag går tillbaka och läser mina "gamla" inlägg! 

Nåväl, Säffle och elitbevakning stod på agendan. Vi åkte dagen innan och hade bokat stuga, jättemysigt att både Nicklas och Dizni följde med! 

Tävlingen var tänkt som ett genrep inför FMM (försvarsmaktsmästerskapen) som var två veckor efter denhär tävlingen. Å till vissa delar var det ett mycket bra genrep och till vissa delar ett KASST genrep.... Det bra var att vi fick 10/10/10 på specialmomenten! 10 på spåret vilket innebär alla apporter med in. 10 på spårupptaget vilket innebär att Spajk inte gick bakspår! Men det roligaste var ändå att vi också fick en 10:a på patrulleringen!!! Vi fick beröm av domaren som skrev i protokollet att vi uppträdde lugnt och tryggt på stigen och att hon skulle känna sig mycket trygg bakom oss om det var "på riktigt" :) Fina Spajken! 

Det var ingen vind, men tack vare sökträningen så hittade han den lilla lilla vind som fanns och jag fick fina markeringar både på ljud och vind! Sträckan man ska gå är ju 800 meter och man har 24 minuter på sig, alltså 3 minuter på 100 meter. När halva sträckan har gått får man veta "mellantiden" och vi spikade tiden exakt på 12 minuter! 

Här är vår vindmarkering! 

Nicklas som gick med på stigen undrade om jag hade en klocka för att jag pricka tiden så exakt, men här används ingen klocka :) Tempot sitter i ryggmärgen! 


Vi bodde som sagt på en camping Duse Udde precis vid Vänern, jättevackert! 





Patrullering inför spårupptag, det var vaaaaaaaaarmt! Men inte olidligt och jag hävdar att kjol och kängor är en utmärkt klädsel för bruksprov! 

Nåja, trots vår fina special i skogen slutade helgen inte riktigt som jag tänkt..... Spajk gick upp på platsen?? Han kom efter mig direkt när jag lämnat honom? Har aldrig hänt förut, men någon gång ska vara den första..... 30 retliga poäng bort, sen kom han efter mig på inkallningen och där rök också fina poäng och jag kände att det var kört men bet ändå ihop och tog det som träning! En eloge till mig själv som inte bara bröt ihop utan faktiskt tog tag i situationen och gjorde det bästa av det. Jag tänkte att nästa tävling faktisk var SM och där var det ju inte läge att lägga av utan bara att bita ihop och köra på. 

Såhär i efterhand så inser jag att jag kunde inte gjort mer än jag gjorde, men det retar mig att vi var sååååå nära ett cert, hade han legat på platsen hade vi varit brukschampions idag..... Nåja, det är inga maskiner vi har utan allt kan hända. 

Vi hade en mysig helg i alla fall!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar