lördag 26 juli 2014

Från trä till svart!

Inte nog med att Åsen fått nytt tak, ny färg står också på årets "att-göra-lista" så nu har vi i en vecka tvättat och målat! 

Det var gaaaaanska geggigt att tvätta.... Men bra blev det och massor med alger och gammal bets fick vi bort, så när vi skulle börja måla var det på sina ställen helt trärent, perfekt! 

Nicklas pluggar igen då hål som borrades i samband med myrutrotningen för något år sedan! 

Axel och Tuva fick välja varsin leksak till hundarna när vi var i Småland, djävulen var egentligen till Dizni, men Spajk lade snabbt beslag på den! 


Åsen är enda stället där pipleksaker är tillåtna, i varje fall sånna pipleksaker som piper sådär galet mycket!!! 

Innan målning..... 

Hjälpredan Dizni! Hon hämtar och lämnar et mesta som inte är ätbart, för det har en tendens att hamna i magen någonstans under leveransen! 

Här önskar jag att det var en filmsnutt, för Dizni berättar just för Spajk ett benet är HENNES och att han ska ge blanka F A N i det, vilket hon gör med all önskvärd tydlighet och Spajk som inte är så dum fattar liksom budskapet och låter benet vara, klok kille!! 

På Åsen finns ju Spajks älskade giiiiiiiiiiis! 

Som husse ibland är lite dum med och ställer på huvudet... 

Fina fröken ligger och vilar...... 

Fina fröken inser att jag fotar och riktar sin uppmärksamhet mot mig och VIPS så far prickarna på vift??? Fattar inte hur anatomin ser ut för hennes prickar, dom far lite som dom vill..... 

"ÅÅÅÅHHHH, husse, OM du kan fixa min giiiis så är du min idol" 

Vi har börjat måla lite, det tar lite tid i början innan vi fick till slitsen, men nu rackarns går det undan! 


Nicklas köpte en färgspruta, å då måste man kolla viskositeten i vätskan, så nu vet jag vad viskositet är, bra va??? 

Vi markerar dörren...... För om det är något vi lärt oss under alla år vi haft Åsen, så är det att just maskera, man tänker "äh, det är så lite jag ska måla och jag är så försiktig" men icke sa nicke, det blir alltid strul, så numer maskerar vi alltid! 

Fina frökens favvo, att ligga i solen och njuta, pälsen blir så varm så det nästan bränns, men hon ligger kvar och verkar njuta för fullt! 

Det går framåt..... 

Här har Spajk snott tejpen bakom ryggen på Nicklas :) 

Nicklas råkade spilla lite färg..... eller nästan en halv burk färg, så hans strumpor fick lov att hängas på tork! 


Tadaaaaa, nästan klara!! 

Fina fröken..... Fick idag lite godis i en aktiveringsboll och i sin iver att få ut alla godisar hamnade hon mitt i mina nymålade fönsterfoder.... Hon blev "sådär" glad över att behöva tvättas!!!  
Visste man inte bättre skulle man kunna tro att det är bloooooood ;) 

Vi kompletteringsmålade lite fönster också! Sådär i förbifarten....

Dom fint uppradade fodren som Dizni alltså sprang in i när dom var nymålade.... 

Å för att fira att vi faktiskt nästan är klara drack vi lite bubbel på altanen! 

Tjing o tack för nu! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar