torsdag 17 juli 2014

"Nästan-foto-kurs"

Ni vet att jag tjatat lite om fotokurs? 

Innan sommarlovet var det "nästan-foto-kurs" på jobbet, kommunen bjuder alla anställda på en friskvårdsdag och då fanns foto som en aktivitet, jag hängde givetvis på! 

Jag fick dessutom prova två objektiv, det ena blev jag ganska kär i....jag råkade fråga vad det kostade och fick till svar att det nog finns begagnade för sisådär 6-7000 kr.... Ett nytt kostar runt 25000.... Tur jag inte frågade innan jag började testa! 

Nåväl, vi fick en kort genomgång av slutare och bländare och exponering och ISO och sen gick vi iväg och provade! 


Lite löv, med skärpa på dom grenarna som är nära, helt enligt plan! 

Denhär har inte jag tagit, men Daniel lånade min kamera och tog bild med lång slutartid på bäcken som rann, roligast är det svarta strecket mitt i vattnet :) 


Gunnebostängsel, lite häftigt! 

Å så då dethär med ormar.... Jag strosade runt och rätt som det är ligger det en helvetes jävla ormjävel på gräset!!! F-n ta dessa djävulens djur!!! 

...problemet var bara att det inte var nån orm, utan en hederlig gammal bagagestropp! Jag kanske borde ta tag i mon fobi för ormar??  

När chocken lagt sig ålade jag omkring på gräset och flyttade fokus efter bästa förmåga! 

Fokus på hela ormen

Fokus på de gigantiska huggtänderna på ormen

Fokus på det exotiska mönstret mitt på ormkroppen

Å till sist fokus på den hemska piskande svansen! 

Nåja, jag övervann ju min fobi på just denhär ormen! 


Tänkte få trappan att fortsätta ända upp till himmelen, men himlen var inte tillräckligt långt bort! Eller så var trappan för kort!? 

Jihuuu! En bild på mig!? I min bubbelgumsrosa träja och kiwigröna skor, en helt vanlig dag helt enkelt. Jag klev på bästa bergsgetmanér upp i ett gammalt vattenfall för att Maria skulle få ta kort! 


Ja, det var väl det? 

Några roliga timmar, som fick mig att inse att om dygnet hade några fler timmar skulle jag fota mer! Å om jag vore miljonär skulle jag köpa objektiv, men nu har ju dygnet bara 24 timmar och jag är inte miljonär, så jag får nöja mig med att vara en glad amatör. 

På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar