onsdag 23 juli 2014

Altanen!

Nu när facebook finns och används flitigt hamnar ju det mesta där först! Så dessa bilder är väl inte någon nyhet? 

Men fint blev det, när vi äntligen blev klara....

Vi har länge pratat om att köpa ett nytt bord till altanen för det vi har haft har varit så högt så det knappt gått att sitta vid, hela förra sommaren sa vi att vi borde köpa ett nytt..... Men så nu äntligen kom vi till skott! Å när vi ändå höll på så köpte vi en soffa också, å en serveringsvagn, å en dynlåda, å två bänkar, å 3 hyllor! Vi gick "all in" som man kan säga!

Men med tanke på resultatet så är vi så himla nöjda, det är helt underbart att kunna krypa upp i soffan och bara titta ut över Siljan. Längtar till lite höstdagar då vi får tända alla ljus och bara sitta under filtar och mysa!  

De gamla fönstren har vi haft länge, men inte vetat var vi ska göra av dom! Men nu kom dom äntligen till användning, kul. 

Fast, som vanligt, när vi skulle handla så gick det inte riktigt som planerat, för dynorna till soffan var slut!? Dessutom fanns bara sittdynorna att beställa via nätet, märkligt!? Hur tänkt IKEA där??? Så vi var lite nedstämda någon dag innan jag kom på att vi kan ju kolla om det finns leverantörer som bara säljer dynor?? Sagt och gjort, vi googlade och hittade dessa snygga grå dynor! Perfekt, såklart dyrare än IKEA, men det känns att det är lite annan kvalitet än IKEA...... 


Det är preciiiiiiiis att soffan går in, det är 1 cm över, så vi har utnyttjat varje centimeter! 

Blommor är ju inte min grej..... Men tagetes kan tom. jag få att överleva :) 

Några ljuslyktor och en snygg bricka! Ja, kanske inte det mest praktiska, men snyggt! 

Något som inte är snyggt är kompostgallren som står runt hela altanen, men alternativet är ju att ha våra hundar i lina och det känns inte kul, fördelen med galler är ju att inga andra hundar heller kommer IN, det händer att det kommer lösa hundar förbi som inte alltid är så himla uppfostrade......

En samling hjärtan! 



Serveringsvagnen med lite blommor på, fördelen med att ha ljuslyktorna på brickor är att det går fort och lätt att flytta runt dom. Det uppstammade trädet är ett apelsinträd, häftigt! Blommorna doftar ljuvligt och om allt går som det ska har vi några apelsiner på G. Tack Marina och Erik för trädet! 

En översiktsbild! Hortensian har jag också fått, av skolan när jag slutade, den har jag också lyckats hålla liv i, även om jag ibland tvivlat.... 

Ett fönster som kommer från min farmors gård i Småland. 

Stileben av drivved. 

Jag hade ju inga turkosa lyktor!!! Så jag fick bara lov att köpa dessa när jag var ner på samhället, dom passar perfekt! 




Ja, på lite håll ser det ut såhär, inte så pjokigt om jag får säga det själv! 


På återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar