måndag 21 juli 2014

Sökläger!

Sökläger?? Jo, spårhunden har varit på sökläger! Å bevakningsmatte har varit på sökläger! Spajk gör verkligen så gott han kan, men hans prao till förare klantar ibland till det för honom. Framförallt så har jag ingen tydlig bild av hur jag vill att det ska se ut vilket ju kan skapa lite otydlighet hos lilla herr S.... 

I både spår och bevakning hade jag en KLAR bild av hur jag ville att det skulle se ut och det har alltid varit en drivkraft och ett mål och jag har kunnat "peta" i träningen för att nå dit jag vill. Men i söket har min målbild liksom förändrats typ efter varje träning, ena gången vill jag ha det si, andra gången vill jag ha det så. Men det börjar klarna! 

Att vara på läger är ju en grym kick! Dels creed för att Spajk är en bra hund, tack Maria o Anders! Dels så himla mycket tips från både instruktörer och resten av gänget i sökgruppen. Det var nästan bara ekipage från Dalarna, Stephan o Bagheera från Ludvika, Tuttan och Olga, Carina och Amaroq. Sen hade vi Mona och Blackie och Mariann och Rossi. Ett gäng med mycket erfarenhet från både träning och tävling, så kul att höra deras tips och råd. 

Emma var med på lägret och fotade, tack Emma! Dina bilder är såååå snygga!  

Det är så kul att få bilder på mig och Spajk tillsammans, det är inte så ofta vi får det tyvärr. 







Bästa instruktören Hanna!!! 

Så himla duktig, enkel, rak och inte massa krångel. Jag gillar hennes tänkt, helt klart. 




Tuttan, Maria och jag gick på kvällspromenad, så kul att gå och språka lite! 

Tuttan och Olga! 

Selfie från lådan! 

Mona och Blackie


Å sista dagen var det tårtkalas!!!!! 

Tack alla för 3 underbara dagar! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar