fredag 21 februari 2014

Årsmöte och livet i allmänhet!

Ja, livet rullar på, vädret växlar hej vilt, förra veckan barmark och spårpremiär och nu idag en ny fin dm snö.... Är just nu sugen på vår! Plocka fram vårjackan och röda skor, men det blev till att leta fram tjockjacka och vantar igen. 

Hundarna då? Jodå, dom lever och frodas! Dizni håller som bäst på att skriva önskelista till sin kommande födelsedag i mars! Den är ganska ensidig och innehåller mest ätbara saker, såsom tuggben, godis, grisöron och "krickokex" 

Spajk har varit lite halt!? Eller halt och halt, han har markerat lätt på höger bak, något som bara jag sett och bara när han går i långsam trav... Han har varit belagd med strikt koppelrastning hela veckan, han var måttlig nöjd över det! Men det har varit bra med vila och han är numer fit for fight igen! 

I veckan hade äntligen SKK uppdaterat, så nu finns titlarna där! Nicklas sa att hundvärlden har ju minst lika många märkliga förkortningar som försvarmakten... Men jag vet inte om jag håller med?? Men en kort förklaring kommer här:
KORAD: godkänd mentaltest och godkänd exteriörbedömning, d.v.s. rastypiskt utseende och med någorlunda väl städat och möblerat i hjärnan :) 
RLD F: Har tävlat i rallylydnad, klassen "fortsättning" och vid minst tre tillfällen fått mellan 70-100 poäng. 
RLD N: Samma sak, fast i klassen "nybörjare"
SeUCH: Utställningschampion, d.v.s. skönhetstävling för hundar och Spajk har varit rastypisk och varit snyggast kelpie-hane vid 3 utställningar
TJH(PRTL): Typ värnplikt fast för hundar ;) Han kan spåra, patrullera och lyda och kan sova utomhus ensam i sin koja! 

Jag raljerar lite, men det är lite fikonspråk om man inte är insatt! 


Sen har vi haft årsmöte i Nedansiljans BK, jag förtroende att leda föreningen ytterligare ett år! Jättekul! Vi är ett engagerat styrelsegäng och har fantastiskt kul på våra möten, 2014 here we come! 

Efter årsmötet var det dax för utdelning av "årets hundar" och jag vill bevisa för medlemmarna att man hinner både engagera sig i föreningen och träna hund, så jag skickade in Spajkens resultat! 

Det blev ju en del resultat att räkna ihop, men det blir liksom ett bra kvitto på vad vi faktiskt har gjort under 2013! Att lista alla resultat och räkna poäng är ganska kul. 

Nu visade det sig att vi klarat oss ganska så bra! 

Vi blev Årets Rallylydnadshund, Årets Brukshund och Årets NBK-hund och tredje bästa utställningshund! 
Snacka om allsidig hund! 

(Pokalerna till höger är vandringspriser och de mindre till vänster får vi behålla!)

Årets NBK-hund och Årets brukshund försvarade vi från förra året, men Årets lydnadshund fick jag vackert lämna ifrån mig till Camilla och Yoda, men så länge det är kelpie så är det lungt :P 

Idag försökte jag då fota alla pokaler och hund, inte lätt och det blev fler bilder i papperskorgen än i bloggen.... Rackarns hund till att bli ful på bild!!! 

Nicklas assisterade och stoppade godis i några pokaler, vilket han genast upptäckte! 

Jo, att se märklig ut på bild är han bra på :) 

Så grå om nosen, men så söt! 




Fina fröken! Hon börjar bli grå om nosen även hon, även om ju Spajken leder med hästlängder!!! 

Jag tänkte vi kunde ta några fina bilder på mig o Spajk.... om jag säger att domhär är dom bästa, ja då kan ni räkna ut hur dom andra såg ut!?!?! 


Jag skulle säga att denhär är den som bäst beskriver Spajk, lätt galen blick och tungan på vift!  

På tal om att vara grå om nosen... 
Gissa vem?? 

Jo, det är såklart Spajks pappa, Busligans Bocca, jag tycker dom är jättelika!? 
(Bilden lånad från http://www.meringa.se/

Nästa vecka är det sportlov, jag jobbar hela veckan lång, men det blir mycket ute med kidsen vilket passar perfekt! Hoppas på soliga härliga dagar med gnistrande snö! 

På återseende! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar