söndag 2 februari 2014

Dagens tävling!

Två starter i rallylydnad fortsättning stod på agendan! 

Rallylydnad är en mycket trevlig sport, lättsamt och en vänlig atmosfär. Alla pratar med alla och det är så prestigelöst på något sätt! 

Jag hade bur med mig, Spajk är måttligt road av att sitta i den, men han sitter/ligger tyst och fint i alla fall! 



Alltså.... han ser ju inte klok ut när han fäller öronen bakåt!!! 

Jag tog inget kort på första banan, men den var trevlig! 
Vi landade på 97 poäng av 100. 1 poängs avdrag för att han inte stod still när han skulle stå och jag skulle gå runt. 1 poängs avdrag för att jag fick säga "snurr" två gånger och sista avdraget för att han satte sig sent efter att ha gått runt mig. Jaja, 97 av 100 får väl räknas som godkänt! 

På protokollet stod kommentarerna "Mycket fin kontakt" och "Bra tempoväxlingar"! Kul! 

Efter den starten kunde vi lägga ännu en titel till meritlistan, numer heter Spajk
KORAD TJH(PTRL) SeUCH RLD N RLD F Meringas Isengrim

 Vi hade en klass kvar, lika bra att köra när vi ändå var där! Där kom jag ihåg att ta en bild på banskissen, jag gillar kartor....det blir så tydligt då!  


Nu gick det inte sådär jättebra, eller poängen visar inget konstigt, 91 poäng, men det kändes rent ut sagt förjävligt!! Spajk var på en heeelt annan planet än jag och gick och laddade på något, jag vet dock inte på vad??? 

Efter att jag tävlat klart fick fina fröken komma in! 


Hon ser och lär! 


Mästare på att tigga!   

Spajk poserar med sin rosett, tjusigt värre!  

I går var det ju sökdax, som vanligt! Det var jobbigt som tusan att pulsa runt i rutan, men det är kul att kunna köra året runt. Vi hade en bra träning, fick lite "läxa" att träna på markeringar vilket vi gjorde direkt efter på promenaden..... 

Helt okej!

Å på ett filmklipp ville fina fröken vara med! 

Hon är ju bara för söt :) 

Nu lägger vi rallylydnaden på hyllan ett tag och lägger fokus på lydnad och bruks. Innan vi kan starta nästa klass måste vi lära oss att gå på höger sida, och det är riktigt riktigt svårt! Så vi får väl se när nästa start blir. 

På återseende! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar