lördag 12 oktober 2013

Bilder!

Ja, tänka sig, här kommer det bilder :)
 
Jag glömmer ibland hur mycket jag gillar att fota! Sen är ju motivet inte så varierande, men rätt charmigt. Jag kan LÄTT konstatera att en av våra hundar blir fin på bild nästan jämt, den andra typ aldrig! Fina fröken gillar kameran :) Hon är så värdig på nått sätt, fina färger och så henne ögon.... En blick ur dom och jag smälter!
 
Hon har sina olater (som att stjäla mat så fort hon kommer åt) och nån bruks-stjärna blev hon ju inte, men ack vad hon kommer fattas oss när hon är borta, hoppas vi får många år tillsammans, hon blir ju trots allt 8 år i mars! Den absolut vanligaste kommentaren är "ÅÅååh, så söt! Men hur gammal är hon???" Hon beter sig ju inte riktigt som åtta år... snarare typ 3 :) Å det är inte bara vi som säger utan omgivningen gissar på typ 3-4 år!
 
Vi körde lite sök också, vilket var huvudsyftet till att vi var i skogen, det har varit ett fantastiskt väder här idag, lagom kallt och strålande sol!
 
Nåväl, Spajk är ju mer charmig än värdig!
 
 Fast han är fin, lilla Spajk!  
 
Å så då detta dregglande! De allra flesta tror nog att det är fina fröken D som står för dregglandet i familjen, men icke sa Nicke! Spajk har på sina 3 år producerat mer dreggeln än fröken gjort på sina 8 år!!! Men som sagt, charmig är han :)  

 
Man skulle kunna tro att jag testat fenomenet med Pavlovs hundar, men icke!
Men jag kanske skulle testa??  

 
Han hittade en liten stock att hoppa upp på, inget är för högt för Spajk, han har nog fjädrar i benen :)

 
Fina fröken har ibland lite oordning på sina ögonbrynsprickar :)
Det har hon faktiskt fått kritik för på en utställning!  
 
Vi hittade lite vattendroppar, det hängde en droppe på varje kvist, fint!  

 
Han ser ju ibland mer än lovligt galen ut!?  
 
Finaste!  
 
Sökträningen då? Det var ju andra gången vi körde och nog fattar han att det finns något spännande ute i skogen, idag var det ingen vind alls, så det var lätt att köra på båda sidor om stigen. Han fick direkt-träff och sen kampade och lekte figuranten massor ute i skogen, kul!
 
Han "släppte" figgarna fint och kunde fokusera på nästa, bra!
 
Vi vindade ut mot figgarna i koppel och så fick han springa lös sista biten för att han inte skulle bli så springig ute runt fig. Funkade perfekt! Han var inte "på" figgarna utan bara lekte fint, han går rakt på utan betänksamheter, skönt! Vi har ju rätt bra figurantintresse från bevakningen.
 
Han fick 4 figgar och hade nog kunnat fortsätta med fler men jag tyckte det räckte. Nästa gång ska han springa helt utan koppel men fortfarande med figgarna rakt ut och sen lek/kamp. Han ska vara lös och fokusera lite på ordning och reda.... Han är lite väl ivrig och vill vill vill vill springa.
 
Innan vi åkte hem körde jag lite skallmarkeringar på Tuttan, han skällde fint men var lite väl nära när hon satt på huk, så nu vet jag vad jag ska träna på! Han är lättskälld så det är inga svårigheter att få han att skälla. Han visar tendens till att backa självmant och lägger sig nästan ner när han skäller, bra!
 
Jag vet inte om vi någonsin kommer tävla sök, men kul är det! Jag lär mig massor av att se dom andra i gänget köra sina hundar. Nu drar ju jakten igång, så vi vilar lite från skogen kommande vecka. Inte för att vi ser ut som några älgar, men jögarna blir lite sura om man springer omkring i "deras" marker ;)
 
I morgon väntar KM i rallylydnad och sen en timmes träning i körhallen.
 
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar