fredag 11 oktober 2013

Hänt sen sist!

Jodå, det händer grejer mest hela tiden!

Förra helgen var det ju som ni läst var det rallylydnadsdebut osm ju gick över förväntan! Kul!

Jag ska nån gång skriva mina intryck av rallylydnad, jag återkommer!

Men på söndagen styrde vi kosan mot Sandviken och elitlydnad, jag VET att vi inte är klara och att vi är långt ifrån ett förstapris, men jag gillar att tävla och för varje tävling som vi gör lär jag mig något nytt! Så jag tänker fortsätta tävla :) Jag är ny i elit och Spajk har ju gjort exakt lika många elittävlingar som jag, så vi behöver all rutin vi kan få!

Men iaf, mitt mål för tävlingen var stabila kon-skick och att han skulle "hålla ihop" hela programmet.

Utifrån det är jag SUPERNÖJD!!!! Stabila finfina konskick, inte en tendens att "rycka" innan kommando, skönt! Han höll ihop bra mellan momenten också, jag peppade han och busade lite med han vilket han uppskattade :)

Jag har bästa supporterklubben med mig, Anna och Pernilla! Tänk vad kul det är när man är ett litet gäng som åker iväg!

Vi utsattes dessutom för ett litet elddop, OM man hade otur att få vänster apport på dir.app. så låg apporten i rak linje ca 10 meter ut från rutan!? Å gissa vad Spajk hade gjort då???? Jag vet, jag vet, jag vet, jag vet :)

Nu fick vi vänster vilket var bra, nu drog han till mitten (likt alla hundar i eliten gjorde) så jag fick säga ett "Loss" och sen skicka till höger. Fint tempo utan tugg!

TL kommenterade att "det är ju bra fart iaf" men jag håller INTE med, han har aldrig galopperat så sakta som han gjorde i söndags!? Anna höll med och sa att han såg ju to.m. ut att tänka innan han sprang ;)

Sen har vi lite att jobba på, men om vi skippar nollorna så har vi en god chans till fina poäng ;) Nu har vi en chans kvar i år, gissa om jag ska träna???!!!

Vi har också testat lite sök! Jag har egentligen inte tid :( Men det är kul att testa! Spajk tycker också det är kul! Vi har testat lite skallmarkering och det har han fattat iaf, att vinda in figgar gör vi ju stup i kvarten i "det gröna" å att sen addera lite spring till det hela är väl inge svårt???? Jag raljerar lite som ni förstår, men lite kul att testa är det!

Jag har en plan så får vi se hur det går, vi har ju ett figurantintresse och ett drag ut i skogen som är grundlagt redan från bevakningen.

Vi fortsätter såklart vårt lilla gästspel i rallylydnad, KM på söndag! Sen är det en dubbeltävling inbokad i november, så vi håller tummarna! Det är hur som helst kul med lite nytt att träna på.

Ja, det var ett mikrokort inlägg, men håll tillgodo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar