fredag 12 juli 2013

Vår nästa gren :)

Blir rallylydnad :)
 
I Leksand har dom "soliga torsda´n" en mysig tillställning med lite evenemang och happenings!
 
I torsdags var det uppvisning av rallylydnad och jag lovade i ett svagt ögonblick att komma... vi har typ provat en gång!
 
Jag gick banan några varv och det var banne mig inte lätt! Herregud, bara att hålla koll på höger o vänster var ju svårt....
 
Spajk däremot tyckte nog att det var lite lattjo :)
 
Elin hade kameran med och tog lite kort, tack Elin!!
 
Alltså....vissa bilder är ju snyggare än andra :)
Men här ska jag iaf gå runt Spajk när han ligger ner!  
 
I rallylydnad får man prata hur mycket man vill med hunden, Spajk såg något förvånad ut när jag gick och pratade med han!?  
Nåja, vi tog oss runt banan några varv utan större missöden, jag hade dessutom proffscoach Nina som support :)
 
Bara att stanna på rätt ställe i förhållande till skylten var ju ett äventyr! Men att samla ihop fötterna och stå stilla klarade jag av iaf, tack för det alla exercisnördar :) Att sitta framför tyckte Spajk var jääääättekonstigt, om vi ska kunna starta måste vi nog träna det!
 
Vi hade några trevliga timmar i glada vänners lag! Tack för det!
  

 
Nåja, vi får väl se om det blir någon start.... men liiite sugen blev jag :)
 
På återseende!
Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Som bonus när jag började med rally, är att jag fick en bättre appellydnad! Ochran blev mer taggad på vanliga lydnadsbitarna :-)

    SvaraRadera
  2. Roligt!! Rallyspajk :-) Klart du ska köra de. Kolla Jarrah video på min logg (dock är han helt nybörjare inom området) Vera finns där med.
    /Jerry

    SvaraRadera